Z malé výšky se líp padá - Ricarda Haner Lowery

20.06.2014 19:15
Ahoj, jak se máš? 
Ahoj, mám se skvěle, momentálně jsem pracovně v Rakouské Zemi 
 
Tak hned na začátek. Jak ses dostala k psaní? To Tě jednoho dne prostě napadlo, že budeš psát? 
Oh, člověče... víš, že ani nevím? Co si tak pamatuju, už v útlém dětství jsem psala různé příběhy a pohádky, některé si tak nějak matně ještě pamatuji.
 
Co Tě inspiruje? 
Pokaždé něco jiného, nebo někdo jiný. Jsem velký fanoušek rockové muziky, poslouchám toho opravdu mraky, v těch nejčastějších případech jsou to tedy písničky. Hlavně tedy mnohdy jen různá slovní spojení, pár vět, kterým třeba i špatně rozumím, slyším něco, co je jinak, takže si to i jinak přeložím a tadá, je tu rým..  :-) Po většinu času také, když někde něco čtu, či vidím, zrodí se nápad, mám jasnou vizi, kterou musím neprodleně ihned hodit na papír, jinak je vše ztraceno. Proto u mne v 80% případů najdete propisky a blogy.
 
Ze zkušenosti můžu říct, že lidé, kteří píší poezii, si prošli něčím nemilým. Je to tak i u Tebe? 
Každý procházíme občas něčím nemilým, ať už člověk píše, nebo dělá například muziku. Samosebou u většiny populárních lidí se jejich texty odráží od jejich života, já ale čerpám většinou ze životů jiných. Až na pár vyjímek bylo mé dětsví dosti slušné, samosebou je třeba říci že žádná rodina není naprosto dokonalá. Někde láska schází, někde je jí až nadbytek. V obou případech se to ale vždy projeví v pozdějším věku. Každá rodina má černou ovci, která si to mnohdy ani nezaslouží, protože za černou ovci byla označena někým, kdo by tou ovcí měl správně být.
 
Jedna sbírka básní Ti už vyšla. Povíš nám o ní něco? A kde ji zájemci mohou sehnat? 
Ano, sbírka "Bližní" spatřila světlo světa po plánovaných asi 7 letech... :-D Dá se říci, že vyšla/nevyšla, jelikož veškeré náklady jsem si hradila sama a nedostala se nikam jinam, než mým věrným fanouškům. Objednala jsem 20 kusů a hned byly pryč, což mne překvapilo, považuju to za takový svůj osobní úspěch a svým fandům jsem nesmírně zavázána, hlavně pak těm, co se snažili i za mně a propagovali dál - ve školních soutěžích a podobně. Sehnat sbírku lze bohužel jen u mne, jak říkám - nedostala se nikam dále. Bohužel lidé a hlavně v Česku nejsou vůbec důvěryhodní a málokdo se upíše k tomu, aby pro tebe udělal něco víc, zvlášť pokud jde o peníze. V Česku konkrétně dostat se alespoň někam je velká dřina. Nikdo pro tebe nic neudělá, jen ti háží klacky pod nohy a říkají ti, proč nejde to, nebo ono. Už ti ale neřeknou, jak na to, aby to šlo.
 
Máš ještě nějaké další zájmy krom básnění? 
Jistě že, mám jich spousty! Tou nejhlavnější je asi rocková muzika. Dál mám také pár el. kytar, na které se snažím hrát, občas udělám i něco málo zpěvu, ale to je jen taková okrajová záležitost. V minulosti jsem měla pár kapel, ale pokaždé jsme se rozpadli. Nebyly buď peníze, nebo prostory. Dál ráda čtu, i když docela minimálně, za což si sama sobě dávám na hubu. Tuhle vlastnost - lenost na sobě totiž nenávidím. A tak je to vlastně se vším. Říkám si - kde jsem mohla být s kytarou teď, kdybych na to nes*ala.. :-D Další moje zamilovaná vlastnost - zvířata. Miluju zvířata. Mám ráda hlavně koně, psy, morčata a kočky. Krom hmyzu, který mne fascinuje, ale velmi se ho štítím ale samozřejmě nemohu upřít lásku žádnému zvířeti.
 
Podporují Tě tvoji blízcí? Nebo se Tě spíš snaží držet při zemi? 
Podporují mne hlavně fanoušci. Rodina moc zájem neprojevuje, nezaznamenala jsem u nich žádné takové větší nadšení jako u fans. Rodiče a babičky samosebou sbírky mají, s věnováním i s podpisem. Ale to mají téměř všichni..  Ohledně mé rodiny - myslím si,že stále věří, že mě jednou uvidí v televizi  Ale hlavně tatínek se rád chlubí, zejména mýma kytarama a mými hudebními texty a tím kouskem toho, co umím zahrát a zazpívat :-D 
 
Máš nějaký vzor nebo někoho, koho jsi vždycky obdivovala pro jeho práci v jakémkoli směru? 
Člověče, když jsem byla děcko, velmi jsem obdivovala Xenu. Možná proto, že ve mě taky odjakživa dřímal kus bojovnice. Hlavně bojovala za práva, za dobro lidem a ochraňovala je. Teď už mám jiné vzory, ale Xena zůstává. :-D Mým vzorem a zároveň s tím ho nazývám svým kytarovým Bohem je Synyster Gates z Avenged Sevenfold. Už jsem se zde zmínila, že nebýt mé lenosti,kde jsem mohla být... šlo právě tady o tohle - on je můj vzor a učila jsem se podle něj. Ten další je Billie Joe Arstrong - frontman kapely Green Day, jednoduše kvůli tomu, že si na nic nehraje, nepřetvařuje se. Je to prostě obyčejný týpek, co se nepokládá za tak slavnýho, jako je. Jeho názory se mi líbí, je to chytrý pán. A jako posledního bych ráda zmínila Cesara Millana. Velmi chytrý pán, který ví, co dělá a ví, čeho chce docílit a jak na to. Pracuje se psy a jeho techniky jsou jednoduše úžasné. Zbožňuju ho. Velmi se na něj těším, četla jsem v novinách, že bude mít show tady v Salzburgu, tak jsem neváhala a hned jsem si objednala lístek do druhé řady  
 
Kdyby ses mohla setkat s jakýmkoli člověkem, ať už muzikantem, hercem, politikem, kýmkoli živým či mrtvým, kdo by to byl? 
Aaaaa tak tady ta otázka je velmi záludná, nemám ji vůbec absolutně ráda.... :-D Mohu říct jen jedno - bylo by jich spousty. :-D
 
Co je Tvůj největší životní cíl? 
Někam to dotáhnout.
 
A nakonec, co bys chtěla vzkázat fanouškům? 
Asi to, že jsem ráda, že jsou mi věrní, že zůstávají, podporují mne a uznávají. Díky vám jsem teď tam, kde jsem a i když to není vysoko - z malé výšky se líp padá :-D Děkuji vám moc všem, že mne ženete dál 
 
 
Rozhovor - Ennie Way