Současnou modu příliš nesleduji - Riwaa Nerona

16.05.2014 18:22
Zdravím vás. Jak se dnes máte?
Krásnou půlnoc. Báječně a přitom velmi unaveně, několik dní před svatbou je to velmi náročné
 
Jak dlouho už se věnujete korzetům? 
Přibližně sedm let, v osmnácti jsem ušila svou prvotinu.
 
Proč zrovna korzety? Co vás k nim tak táhlo?
Nošení korzetu je něco jako rychlá tělesná modifikace, změna těla, která je vidět ihned a to po pouhém potáhnutí za ty správné šňůrky. K šití korzetů mě přivedla snaha o umocnění ženské postavy do velmi výrazných křivek a především pocit v nich.
 
Kolik času zhruba věnujete práci na jednom korzetu?
Záleží jak na kterém, hlavně na zdobení, výztužích i velikostech. Na tom nejjednodušším asi dvacet hodin čisté práce, většinou však kolem třiceti hodin.
 
Co byl doposud váš nejsložitější a nejobtížnější projekt?
Jeden z nejsložitějších korzetů, které jsem šila, byl korzet z přelomu 19. a 20. stol. - secesní model, jenom střih mi zabral více než sedm hodin. Pravdou je, že dnes bych si s tím poradila nejspíš o něco lépe. Co se šatů a celkových modelů týče, tak asi mé svatební šaty, s těmi mi však pomáhají mé drahé přítelkyně a dokonce i milá praktikantka z oděvní školy.
 
Čím se inspirujete při návrzích?
Největší inspirací pro mne jsou klientky samotné, jejich osobnost, postava, půvabné zvláštnosti... Pokud beru v úvahu módu jako takovou, tak jistě historické modely, použití jejich detailů a převedení do modelů nových, současných, pouze inspirovaných. Rozhodně mne nebaví tvořit již jednou vytvořené, přeci jen požadavky dnešních žen jsou trochu jiné, stejně jako materiály a dostupné technologie výroby.
 
Kdybyste si mohla vybrat jakoukoliv dobu, v níž byste mohla žít, kdy a kde by to bylo?
Samozřejmě současnost. Plně si totiž uvědomuji, že současná doba mi dává více svobody, než bych mohla mít za celou mně známou historii. Možná, že většina čtenářů očekávala zcela jinou odpověď... Svoboda je pro mne velmi důležitá. Vidím ji například v ženské emancipaci a z ní plynoucí změně společnosti (anebo naopak?), technologickém vývoji, novém umění, boření určitých zbytečných norem pro lidské chování... a tak bych mohla pokračovat v mnoha věcech. Pravdou je, že jsem šťastná, že mohu žít v současném světě a zde v České republice.
 
Jaký je váš názor na moderní módu?
Současnou módu příliš nesleduji, takže k ní nemám příliš co říci. Pravdou je, že pokud se mi čistě náhodou dostane do ruky dámský časopis, často mne pozitivně překvapí.
 
Představte si, že by vás nějaká známá osobnost požádala o korzet. Kdo byste si přála aby to byl?
Bohužel mě nikdo nenapadá.
 
Máte nějaký vzkaz pro své fanoušky?
Děkuji, že jste, že mě podporujete, reagujete na stránce i mimo ni a že jste mou velkou inspirací.
 
 
použité fotografie - Danny Worm www.facebook.com/dannywormphoto?fref=ts
Rozhovor - Jackie Cross