Pokud to jde udělat maskou - Jakub Zombí Gründler (Zombího Obludárium)

07.05.2014 19:13
Zdravím. Jak se vede?
Vede se suprově, rok 2013 byl nejhorší v mém životě..ale jen co odbyl rok 2014 vše se razantně obrací k dobrýmu a vychází mi vše..až nechutně vše se obrací k lepšímu.-)..ale musim zaklepat, aby to takhle frčelo dál...-)
 
Jak dlouho už se věnuješ maskám?
V podstatě sem začal se zombiewalkem 2008, tak sem si začal tvořit první kostýmy..a každej rok sem ho chtěl lepší a lepší, až sem nakonec skončil u maskérů v FX Creator na Barrandově, kde se učím.-)
 
Co byla doposud nejsložitější maska, kterou jsi vytvořil?
Nejsložitější byla tlustá zombie ze zombiewalku 2012, ale jak sem zmínil, teď mě učí maximální profíci a jednou bych rád měl profi "tlustej" kostým..mě se "fat" zombie hrozně líběj.-)
 
Je nějaká vysněná maska, kterou bys chtěl vytvořit?
Jak sem psal, nějakou co nejvíc profi tlustou zombie, jakože "fat suit"..a taky do budoucna plánuju zombie iron mana..jakože, ale fakt iron man kostým..se zombie úpravama.-)..pak nějakýho supr vlkodlaka..a určitě se toho ještě najde spoustu......když tedy nepočítám kostýmy/masky, co budu dělat 12. července na FX conu, takže přijďte se podívat..filmové ateliéry Barrandov, vstupné se neplatí.-) a pak plánuju pompézní masku na podzimní interbeauty 17. 10. – 18. 10. 2014. ..plánů hodně, času málo.-)
 
Viděl jsem, že se tvé masky už objevili i ve filmu. Lákalo by tě vidět své masky ve víc filmech?
Zatím sem dělal na třech filmech..všechny teprv přijdou do distribuce.-) doufám, že časem bude víc a víc filmů, kde se i já sám víc vyřádim.-) a hlavně tedy ještě se toho musim spoustu naučit, takže...-)
 
Jaké to bylo tvořit masky pro film? Dostal jsi jasně stanoveno co vytvořit, nebo jsi měl volnou ruku?
První film "Jsem brána" (první česká adaptace Stephena Kinga - www.facebook.com/Jsembrana?fref=ts) tak tam jsem měl pevně stanoveno co a jak mám udělat s předem připravenými věcmi od maskérů z FX creator, ty věci, co sem měl od kluků, tak i tak sem tomu dal můj nádech, ale tam se zase nedalo tak moc kouzlit, co se vlastní fantazie týká..ale byly tam i věci, kde sem využil mnou vytvořený věci a udělal si to podle sebe..-)
V druhym filmu to bylo už podle mě, ale samozřejmě vždy po konzultaci s režisérem..a teď třetí film, na kterém ještě dělám (samozřejmě ne sám, je nás tam víc maskérů), tak tam líčím už předem připravený věci od maskéra z Německa..je to německá koprodukce..pořád se učim, takže sem rád za každou praxi.-)
 
Podle tvé tvorby máš určitě rád zombie filmy. Jaký je tvůj nejoblíbenější?
Moje top 3 (bez pořadí) je remake Úsvitu mrtvých (2004), remake Night of the living dead (1990) a takovej zombie nezombie film 28 dní poté..
.pak samozřejmě klasiky jako původní Úsvit mrtvých (1978), Day of the dead (1985), Návrat oživlých mrtvol 2 (ano dvojka, ta se mi líbí mnohem víc jak jednička)..vše profláklý klasiky, ale lepší zombie filmy prostě nejsou.-)..překvapila mě Světová válka Z, recenze to vesměs vynášely do nebe, což o to, ale průběžný infa z natáčení o filmu ukazovala, že to bude kravina..........ale nebyla a recenze měly pravdu.-)
 
Jsi zastáncem spíše klasických filmových masek? Jaký je tvůj nazor na moderní CGI technologii?
Pokud to jde udělat maskou, což jde vždy, tak klasický masky..to bude vždy vypadat líp..podívejte na Hellboye 2, vše masky, počítač minimálně..pak podívejte na film Mist od Franka Darabonta..film je to excelentní, ale ty efekty..počítač a vypadá to hrozně.-) to samý nová Věc: počátek, když pominu blbej příběh, tak alespoň efekty to mohly zachránit..viděl sem jakýsi video, kde všechny monstra a vše bylo dělaný maskama, animatronikou..efekty super, ale do výsledného filmu to potáhli počítačovou grafikou..no humus, mohl to být klenot, co se efektů týká.
I sebe "gumovější" a lacinější maska bude pořád děsivější jak počítačový bubák.
 
Máš vzkaz pro své fanoušky?

 

Díky všem, co se vám líbí moje práce..a všem, kterým se líbí moje FB stránky "zombího obludárium"...to díky vám mám takovej úspěch...-)
 
 
použité fotografie (sexy alien) - murhaaya.com/
 
Rozhovor - Jackie Cross