Máme rádi památky - Sights

01.06.2014 17:28
Tentokrát nám na otázky odpovídali členové slušně se rozjíždějící kapely SIGHTS – Paolo, Matyáš a Pavel. Již 8.6.2014 budou hrát jako support pro americkou metalcore kapelu Miss May I! A jaké z toho mají pocity? Čtěte a dozvíte se!  
 
Ahoj, jak se máte?
Paolo: Ahoj! Poslední dobou zrovna nic moc, jsem nemocnej a nemůžu se na 100% věnovat nahravání.
Pavel: Ahoj, málo času, ale pohoda.
Matyáš: Ahoj, řekl bych že suprově, akorát jak říká i Pavel, je hrozně málo času.. Samá práce, kapela, sem tam nějakej osobní život a člověk už skoro nestíhá ani spát :D
 
Jak se vaše kapela dala dohromady a jak dlouho už to spolu táhnete?
Pavel: Chvíli jsme zkoušeli s Lukášem jenom ve dvou, pak přišel Koki a nakonec jsme se nějak přes fb dali dohromady s klukama z Prahy. Hrajeme spolu od léta 2013.
 
Proč zrovna název Sights?
Pavel: Protože máme rádi památky.
Paolo: To je dost zajímavá otázka. Jelikož mam jeden zdravotní problém spojený se zrakem, který mne doprovází od minulé zimy.. a bude už nejspíše po celý život. ( SIGHT = Pohled ) Přidali jsme S a tak vznikl název.
 
 
Metalcore se v České republice teprve dostává do povědomí lidí. Jak vás napadlo, že chcete dělat hudbu zrovna tohoto stylu?
Paolo: Vždy jsem poslouchal tvrdší hudbu a metalcore mi přirostl k srdci, baví nás to a to je z mojí strany asi to nejdůležitější:)
Pavel: Myslim, že každej z kapely na metalcore tak nějak od 15 vyrůstal, takže asi i proto.
Matyáš: Mám rád akční hudbu plnou energie a metalcore mi v tomhle ohledu sedí skvěle, myslím že jsme na tom s klukama stejně, prostě nás to baví. :)
 
Setkali jste se někdy s tím, že by vás někdo hatoval?
Pavel: Pár jedinců se našlo. Bohužel se to asi nedalo zařadit pod kolonku kritika, která i negativní je většinou ku prospěchu, ale s tím se asi budeme muset smířit. :)
Matyáš: Vždy se najdou lidi, co nemaj nic lepšího na práci.. :D My si s tím hlavu moc nelámeme, ale pokud je to formou kritiky, tak to může být jedině ku prospěchu. :)
 
Kde berete inspiraci ke skládání?
Paolo: Můžeme říct, že snad všude, spousta věcí ovlivňuje naši tvorbu.
Matyáš: Samozřejmě hodně inspirace pochází z hudby co posloucháme, ale má to i další faktory.. osobní život, zážitky, emoce, pocity, prostě všechno..
 
Jaký máte názor na současnou hudební scénu?
Pavel: Myslím, že je to všude hrozně vším přehlcený. Snad už ani nejde udělat nic originálního. Já třeba poslouchám jen pár metalcore kapel, který mě fakt bavěj. Takže na druhou stranu je zas super, že si člověk může vybrat z toho velkýho množství to, co ho fakt zaujme.
Paolo: Mám stejný názor.
Matyáš: Závisí jak kde, ale jak říkaj kluci, obecně je všechno přehlcený. Mě se na tom líbí, že je z čeho si vybrat a člověk může stále objevovat novou hudbu a rozšiřovat tak svůj obzor.
 
Souhlasím s vámi. Které kapely vás asi nejvíc ovlivňují?
Pavel: Když budu mluvit za celou kapelu, tak asi nějaké ty metalcore kapely, že. Mě osobně toho ovlivňuje hrozně moc. Ať už je to poppunk, metalcore, rap apod.
Paolo: Ještě bych dodal, že na cestách posloucháme country.
 
Dívala jsem se, že máte nahranou jednu píseň, ke které máte i klip. Plánujete něco dalšího jako EP nebo rovnou CD?
Paolo: Napíšu to dost stručne  8.8. vydáváme debutové album :))
 
Paráda! A máte za tu dobu, co hrajete, nějaký šílený zážitek?
Paolo: Máme. Ve zkušebně dostal jednou náš basák "Koki" srdeční záchvat a jednu chvíli jsme si mysleli, že je asi mrtvej. :D
 
Byli jste někdy na koncertu, o kterém byste řekli, že vám změnil život?
Pavel: Mně asi koncert Billy Talent s Anti-Flag. Byl to můj první velkej koncert a tam jsem si uvědomil, že je to právě hudba, co chci v životě dělat.
Paolo: Bohužel, nedokážu si vzpomenout, ale snad se to brzy změní!
Matyáš: Když to vezmu trošku minimalisticky, tak musím říct, že to byli právě While She Sleeps a jejich snad první koncert v Praze se Silverstein, kdy z toho příšernýho zvuku, na kterej jsem byl zvyklej z většiny koncertů, vyždímali tak nádhernej a brutální zvuk a takovou energii, že jsem to skoro nebyl schopnej pobrat :D Musim říct, že mě to hodně inspirovalo na sobě máknout a to i co se týče zvuku jako takovýho v kapele. Zatím nám ještě chybí finance, ale mame v plánu na zvuku ještě máknout a i díky tomuhle koncertu vím, že je furt hodně co zlepšovat. :)
 
A teď k tomu koncertu s Miss May I. Jak jste se k tomu vůbec dostali? A jaké z toho máte pocity? Podle mě je to celkem úspěch na to, jak dlouho hrajete. 
Pavel: Koncert nám nabídl Robert Vlček z Conspiracy Concerts, takže mu musíme hrozně poděkovat. Je super, že si z pár kapel vybrali MMI právě nás. Myslím, že se všichni dost těšíme! ))
Paolo: Prostě paráda, jsem moc nadšenej a doufám, že tam tebe i vás ostatní uvidíme:)
Matyáš: Chtěl jsem si na ně původně kupovat lístky, tohle je samozřejmě naprosto skvělý a hrozně se tam těším! :)
 
Existuje nějaký konkrétní fesťák, na kterém byste si chtěli zahrát?
Pavel: Nemám žádnej konkrétní. Ale samozřejmě, že každej známější festival by byl super.
Paolo: Já bych se rád dostal na fesťák do kanady, na kterej teď máme spadeno.
Matyáš: Jak říká Paolo, hrozně rád bych se podíval zase do zahraničí.
 
Kde vás fanoušci můžou v nejbližší době vidět?
Paolo: V nejbližší době nás můžete vidět na koncertu s Miss May I 8.6. v Praze, Futurum, 21.6. v Ostravě , Barrák ( Planetrox-soutěž ) a 6.7. v Praze, Chapeau Rouge s Helia, Adestria :)
 
A co byste jim vzkázali?
Pavel: Ať nás poslouchaj víc jak svojí mámu.
Paolo: Děkujeme za veškerou podporu, pomalu ale jistě se plní náš sen a to jen díky vám!
Matyáš: Díky moc za každý poslechnutí, díky vám máme furt chuť hrát a posouvat se dál. :)
 
Moc děkujeme klukům za rozhovor! Držíme palce, aby se koncerty vyvedly a debutové album bylo minimálně stejný nářez, jako jejich single Arise, který si můžete poslechnout na youtube nebo na jejich bandzonu. 
Facebooková stránka:  www.facebook.com/SIGHTSofficial?fref=ts
Bandzone stránka: bandzone.cz/sights