Dost děsivý - Sour Bitch

29.06.2014 19:02
Pražská kapela s názvem Sour Bitch. Mladá čtyřčlenná parta holek, které se nebojí to pořádně rozjet. 
 
Ahoj, jak se máte?
Ahoj, máme se super a děkujeme magazínu Dead Generation za rozhovor! Nejdřív se vám představíme, Raven je zpěvačka, hlavní skladatelka a kytaristka, po jejím boku stojí kytaristka Tamara, po druhém boku baskytaristka Lucie a od bicích nás všechny usměrňuje Eva.
 
Na začátek taková klasická otázka; jak dlouho už společně fungujete a jak jste se daly dohromady? 
Tamara: Kapelu máme už šest let, ale v týhle sestavě hrajeme poslední čtyři roky. Evu jsme poznaly na jednom koncertě, když hrála se svojí tehdejší kapelou. Jinak já se znám s Raven už 13 let a řekly jsme si, že bychom chtěly mít kapelu, v tu dobu jsme se poznaly i s Luckou, tak jsme se jí zeptaly, jestli by nechtěla hrát na basu a vyšlo to.
 
Měly jste jako holčičí kapela problém prorazit nebo vám to, že jste ženy, spíš nějak pomohlo?
Eva: Takovýhle věci mají vždycky dvě strany mince. Na jednu stranu, to, že jsme kapela ze samejch holek, nám přináší pozornost ještě dřív, než se stačí zohlednit naše tvorba. Tou temnější stránkou je fakt, že mám často pocit, že nás fanoušci/promotéři neberou dost vážně.. situace se lepší každým dalším odehraným koncertem, nicméně občas se ještě najde někdo, kdo si představí Holki či Black milk a má nás za uměle sestavený těleso, který je výsledkem ďábelského a vypočítavého manažera. V 90 procentech případů na nás nejvíc skepticky hledí zvukaři. 
 
Kolik koncertů jste zhruba odehrály? Máte nějaký, na který do dneška vzpomínáte?
Lucie: Počet koncertů se už přehoupnul přes stovku, snad budou dál přibývat minimálně takovýmhle tempem! Na našem bandzone profilu je v záložce bio můj kompletní výpis všech akcí, tak se mrkněte. Ráda vzpomínám na koncerty s Radio Dead Ones, tuhle kapelu jsem měla hrozně ráda i dřív, než jsem začala hrát. Mighty Sounds má pokaždé super atmosféru, hraní tam je absolutně super! 
 
Co vás inspiruje u skládání? 
Raven: Chlapi. Nevyčerpatelný zdroj inspirace:-) 
 
Jaké jsou vaše hudební či životní vzory? 
Tamara: Vyloženě hudební nebo životní vzory nemám, mám ale spoustu oblíbenejch kapel jako jsou Civet, Distillers, Subways, Hole. 
Raven: Hudebních vzorů mám moc, třeba Social Distortion, Backyard Babies, Elvise, Subways, Radio Dead Ones, Vains of Jenna, Aerosmith, Rolling stones, milion dalších. Můj životní vzor je moje máma. 
Lucie: Čistě hudební vzor asi nemám, ale z baskytaristek mam ráda Kim Deal nebo Melissu z Hole. A sexy Corey Parks. 
Eva: Nemám žádný vzory.. ale jak říká Lucy, Kim Deal je skvělá hudebnice, každej její projekt stojí za pozornost. Další významnou umělkyní je pro mě třeba Toyen. 
 
Máte někdy problém spolu vyjít nebo převažují dobré vztahy? 
Tamara: Určitě převažují dobré vztahy. Nemáme spolu vůbec problém vycházet, naopak. S holkama je strašná sranda. 
 
Jaký je váš nejšílenější zážitek za dobu, co hrajete?
Eva: Nahatý chlapi už mi nepřijdou tak šílený, tak už ani nevim. Velkým překvapením pro mě bylo, když si jeden starší fanoušek vyžádal moji adresu, a pak mi na ní zaslal činel, kterej má větší hodnotu než součet veškerýho mýho hardwaru dohromady... 
Lucie: Když jsme hrály na jedný bike akci, hrozně pršelo a tančící dav narazil do zpěvový bedny, která mi proletěla tak 20 cm od hlavy. Dost děsivý. 
Raven: Asi když jsme poprvý dostaly zaplaceno za koncert. 
 
Byly jste někdy na koncertu, o kterém byste řekly, že vám změnil život? 
Raven: Určitě koncert Marilyna Mansona, když mi bylo 13. Začala jsem hudbu vnímat úplně jinak. 
Eva: Každej dobrej koncert mi něco dá. Může to být i koncert kapely z vedlejší vesnice. Pohyb na podiu, kytarovej riff, zajímavej přechod na bicích - všechno má na tebe nějakej dopad. Významně jsem vnímala první větší koncerty, na který mě rodiče pustili - když tu byli naposled the Cure, vydělávala jsem si na lístek víc než čtvrt roku, v čajovně (nedivte se, plat 40 Kč/hod). Bylo mi 15 a na ten koncert nikdy nezapomenu. 
Tamara: To byl koncert Paramore, když jsem viděla ten řvoucí dav a jak si to kapela uživá..bylo to prostě super. 
Lucie: Tak třeba letošní koncert Against me! v Lucerna music baru. Od začátku do konce super show, dlouho na to nezapomenu. 
 
Na zmiňovaném koncertu Paramore jsem taky byla, opravdu to byl neskutečný zážitek. Máte za sebou CD s názvem Play loud, sing proud z roku 2011, dále EP You can’t change us z roku 2012, pak nějaké singly, které vyšly minulý rok. Co plánujete dál? Další CD, EP nebo nějakou odmlku? 
Raven: Plánujeme CD, s nahrávaním bychom rády začaly už letos. 
 
Kam byste to chtěly s kapelou dotáhnout? 
Eva: Chtěla bych zažít aspoň jedno velký světový turné. Amerika nebo Japonsko. 
Raven: Kam to půjde. Nikam se necpem a stejně se posouváme dál díky lidem, který pořádaj akce a zvou nás tam. Za to jsme jim strašně vděčný. 
 
Kdybyste se mohly setkat s jednou osobností, ať už živou nebo mrtvou, kdo by to byl? 
Lucie: Jsem několik let platonicky zamilovaná do Morrisseyho, takže bych ráda potkala jeho ze spisovatelů s Jaroslavem Rudišem nebo Bukowskim. A taky bych prosila Henryho Rollinse. 
Raven: Ze živych Robert Kodym, z mrtvých Elvis Presley a Kurt Cobain.
Eva: Vyrazila bych na tah s Egonem Bondym a Josefem Škvoreckým. 
Tamara: To by byl asi Lennon, je to taková moje srdcovka jako celý Beatles. 
 
Léto se blíží a tak se tedy musím zeptat, kde vás vaši fanoušci budou moci vidět?
Lucie: Léto máme poměrně narvaný! Zahájíme ho v pražském Bubnu na Mighty Sounds warm upu 3.7. a o den později v Blučině na Bombrock Summer, další týden hrajeme v sobotu na Mighty Sounds a o týden později, 19., na kralupském NEXT Festu. V neděli 20. pojedeme do Brna na koncert s Adicts a Boy, na to se moc těšíme! Potom proběhnou nějaké dovči, výlety a chaty a hned 21.8. budeme v domovském Cross clubu s úžasnými Delilahs, doražte!! 
 
Co byste našim čtenářům a vašim fanouškům vzkázaly? 
Děkujeme za velkou podporu a milá slova, vážíme si vás! Choďte na koncerty a sledujte nás na facebooku ( www.facebook.com/pages/Sour-Bitch/190777864276411?fref=ts ) nebo bandzone ( www.bandzone.cz/bitchestpritch ), stavte se na nás kdykoliv podívat a užívejte si léto! Taky tiskneme úplně první várku merche, takže sledujte nás a nenechte si ujít super motiv od maestra Woodyho s naším logem na tričkách a tílkách!
 
Děkujeme holkám za rozhovor! 
Pokud vás zajímají, můžete je začít sledovat na jejich facebookových či bandzone stránkách.  Rovněž se můžete podívat na jejich videoklip k písni Freak in your mirror na youtube (www.youtube.com/watch?v=Kp5pm9LBUCk).
Rozhovor - Ennie Way